Hogyan teljesít a hirdetés, ha nem ember készíti a tartalmát?

Kutatónk tesztelt, mutatjuk az eredményeket!

e-BIONIKA Hírek

Más vizeken

Elsőre talán már azt is nehéz lehet megállapítani, hogy melyik tartalmat készítette szakember és melyiket a mesterséges intelligencia.

A terep most kicsit távolabb áll a fogászattól, olyan területet került kiválasztásra, ahol a képi megjelenés legalább annyira fontos, mint a szöveg: Esküvői fotót és videót kínál a hirdetés!

A teljesség igénye nélkül elsőként bemutatunk Önnek néhány hirdetési előnézetet. A képek egy része ismerős lehet előző cikkünkből, ahol a mesterséges Intelligencia tartalomkészítő szerepét vizsgáltuk.

Hirdetési előnézetek: Mesterséges Intelligencia és szakember által készítve:

Hirdetési beállítások

A hirdetések a Google Ads rendszerében kerültek létrehozásra és lényegében teljes egészében ugyan azzal a beállítással rendelkeztek:

  • A megjelenítési forma Display hirdetés, azaz szerte a weben megjelenik a keresési hirdetéssel szemben.
  •  Az alábbi szegmens került kiválasztásra mindkét hirdetés esetén:
  • Demográfiai adatok: 25-44 év közötti nők,
  • Geográfiai adatok: Magyarországi lakos,
  • Érdeklődési és magatartási: Hamarosan házasodik.
  •  Valamennyi hirdetés optimalizálása kiváló, megegyezett megadott képek és szövegek száma.
  •  A hirdetésben megadott céloldal is azonos volt, ez sem okozhatott eltéréseket az eredményben.

 

Eredmények:

A kutató egy hetes periódusban napi előre meghatározott költségkerettel futtatta a hirdetést és az eredmények a következők lettek:

A Mesterséges Intelligencia által készített tartalom teljesítménye:

MI által készített hirdetés

A szakember által készített tartalom teljesítménye:

szakember hirdetési teljesítménye

Mit is látunk a képen?

A két hirdetés költsége Forintra pontosan megegyezett és lényegi eltéréseket nem mutattak. A kattintások száma a mesterséges intelligencia esetén 95-öt, a szakember esetén 103-at ért el. Ebből a kis eltérésből egyértelmű következtetést nehezen lehetne levonni, azonban a hirdetések magasabb költségkerett mellett számottevő különbséggel rendelkeznének.

Szakértők szerint a Google Display kattintásonkénti ára 26-182 Forint között mozog, így mindkét hirdetés a viszonylag alacsony költségkategóriába sorolható.

Az eredmények számunkra meglepetést okoztak, a Ön hogyan vélekedik?

Kérdések a jövőre:

Amennyiben a Mesterséges Intelligencia lényegi különbség nélkül teljesít például a hirdetési rendszerekben is:

  • Szükség lesz-e a szövegírókra?
  • Szükség lesz-e a kreatív munkatársakra?
  • Szükség lesz-e a menedzser alá tartozó munkavállalókra, vagy helyettesíti ezeket a Mesterséges Intelligencia kvázi végtelen kreativitása és 24 órás rendelkezésre állása?

Ebben mi nem foglalnánk állást, de örömmel várjuk az Ön gondolatait!

BIONIKA tréning – igényfelmérő

Szeretne még jobb lenni a szakmában?

A BIONIKA tréningekkel ez is lehetséges!

Töltse ki igényfelmérő kérdőívünket még ma:

Hamarosan újabb cikkel érkezünk!