Határokon túl a tökéletes mosolyért

Az orvos-beteg kapcsolat új dimenziói a fogászati turizmus világában

e-BIONIKA Hírek

A fogorvos-beteg kapcsolat a fogorvos és a páciens közötti kölcsönös bizalmon, kommunikáción és együttműködésen alapul. Ez a kapcsolat kulcsfontosságú szerepet játszik a fogászati kezelések sikerében és a páciensek elégedettségében. Jelen cikkünkben a hazai fogászati turizmussal és a fogorvos-páciens kapcsolat fontosságával foglalkozunk. 

A fogorvos-beteg kapcsolat fontossága a fogászati turizmusban

A cikk szerint a legtöbb páciens az alábbi tényezőket veszi figyelembe először a külföldi fogászati ellátás kiválasztása során: 

  • A kezelés ára,
  • A fogászati eszközök minősége és a klinika felszereltsége,
  • A fogászati rendelő tapasztalata és referenciái,
  • Az ügyfélszolgálat megbízhatósága,
  • Visszajelzések és vélemények (különböző platformokon).

A külföldi páciensek számára az egyik legnagyobb vonzerő a fogászati turizmusban a költségkülönbség. Az alacsonyabb munkaerőköltségek és a kedvezőbb árak lehetővé teszik, hogy a betegek kiváló minőségű fogászati ellátást kapjanak jóval kevesebb kiadással. Ezt a versenyelőnyt Ön is tovább tudja növelni, ha olyan kiváló minőségű, ugyanakkor kedvező árú fogászati eszközökkel dolgozik, mint a BIONIKA termékei. Tudjon meg többet DentElit programunkról és élvezze az ezzel járó előnyöket. 

A „Dental Tourism: What Patients Need to Know” című cikk szerint, egy páciensnek számos tényezőt kell mérlegelnie, mielőtt belevág egy fogászati kezelésbe, főleg, ha ez a beavatkozás nem a saját hazájában történik. Magyarország kiemelkedő fogászati turizmus célpontként ismert a kiváló minőségű ellátás és az elérhető árak miatt. Kicsiny országunk híres a tehetséges szakembereiről és modern rendelőiről, amelyek magas színvonalú szolgáltatásokat nyújtanak. 

Implantológiai aranykártya – akár külföldieknek is. 

Forrás: traveldental.hu – a BIONIKA fogászati turizmus oldala

Fogászati turizmus a szakemberek szemszögéből

Az utóbbi években a fogászati turizmus egyre népszerűbbé vált, de nem mindenki számára biztosítja a várt előnyöket és kényelmet. Bár az alacsonyabb költségek és a magas színvonalú ellátás vonzó lehetőséget kínálnak, számos negatívum és kihívás is társulhat a fogászati turizmussal.

Rejtett költségek és nehézkes utógondozás

A külföldre történő utazás és szállás foglalás, anyagi és időbeli terhet jelenthetnek a páciensek számára. Ha a beteg külföldön kapja a fogászati kezelést, nehézséget jelenthet az utókezelés és az esetleges problémák kezelése. A rendszeres kontroll, az esetleges módosítások vagy az implantátumok karbantartása gyakran csak korlátozottan elérhetőek, ha a beteg nem tud gyakran visszatérni a kezelő országba.

Kedvezőtlen társadalmi és gazdasági hatások 

A fogászati turizmus lehetséges társadalmi és gazdasági hatásait sem szabad figyelmen kívül hagyni. A fogászati turizmus népszerűsége más országokban is növekszik, és ez hatással lehet a helyi fogászati ellátásra és az ott élő emberekre. A helyi betegek hozzáférése a fogászati szolgáltatásokhoz korlátozottabbá válhat és a fogászati turizmus által generált bevétel nem mindig jut vissza a helyi gazdaságba.

Nyelvi és kultúrális különbségek

Az idegen környezet és a nyelvi különbségek is megnehezíthetik a fogászati turisták számára az ellátást. Kommunikációs nehézségek merülhetnek fel a fogorvossal való pontos és hatékony kommunikációban, ha a beteg nem beszéli az adott ország nyelvét. Ez befolyásolhatja a diagnózist, a tervezést és a kezelési lehetőségek megértését, ami pedig negatív hatással lehet a végeredményre és a beteg elégedettségére. Ezzel el is érkeztünk jelen cikkünk nagy kérdéséhez. Ha már ennyien aggódnak a kommunikációs és a kapcsolat miatt, utána jártunk a beteg-fogorvos kapcsolatnak és megnéztük, hogy a fogturizmusnál tényleg szükség van-e rá.

A távolság korlátai a beteg-fogorvos kapcsolatban

Megfelelő bizalom kiépítése 

A fogorvos-beteg kapcsolat kulcsfontosságú szerepet játszik a sikeres kezelés és a pozitív élmény biztosításában. A kellő bizalom kialakításához elengedhetetlen  a páciensek alapos tájékoztatása a kezelési lehetőségekről, az elvárható eredményekről és a felmerülő költségekről. Az átláthatóság és az őszinte kommunikáció segíti a pácienseket abban, hogy tájékozott döntéseket hozzanak és biztonságban érezzék magukat az ellátás során. Mivel sokszor a kommunikáció online történik, weboldalán és közösségi média oldalain is érdemes több tájékoztató jellegű információt elhelyezni a bizonytalanság csökkentése érdekében.

Hatékony kommunikáció

A fogorvos-beteg kapcsolat másik fontos eleme a hatékony kommunikáció. Mivel a páciensek gyakran más kultúrákból érkeznek és eltérő nyelvet beszélnek (esetleg még az angolt is törik) fontos, hogy a fogorvosok megfelelő kommunikációs készségekkel rendelkezzenek. Ez magában foglalja az idegen nyelven való beszédkészséget vagy tolmács szolgáltatások igénybevételét. A pontos diagnózis és a kezelési terv megértése elengedhetetlen a sikeres kezelések és a páciensek elégedettsége szempontjából.

Kellő empátia és együttműködés

A fogorvos-beteg kapcsolatban az empátia és az együttműködés is fontos. Az orvosi ellátásban részesülő páciensek gyakran érzik magukat sebezhetőnek és nem ritka a rossz közérzet, sőt a szorongás sem egy-egy kezelés után. Ezen már pár kedves szó is segíthet.

A minőség és a biztonság kulcsfontosságú szempontok a fogászati turizmusban. A betegeknek alaposan tájékozódnia kell az általuk választott ország fogászati egészségügyi szolgáltatóiról és szolgáltatásairól, azok akkreditációjáról és az elérhető információkról. Utána kell járjanak a referenciáknak vagy véleményeknek, megkérdezni azokat, akik már részt vettek fogászati kezelésben az adott országban vagy rendelőben. Ezzel csökkenteni tudják a felmerülő kellemetlenséget.

A szakembereknek és a fogászati rendelőknek időt és erőfeszítést kell szánniuk arra, hogy kialakítsák és fenntartsák a fogorvos-beteg kapcsolatot a fogászati turizmusban is – akár több ezer km távolságból, virtuálisan, szövegek, képek és videók segítségével. Ez a befektetés több módon is megtérülhet. Először is, az erős fogorvos-beteg kapcsolat hozzájárul a pozitív imázshoz, ami elengedhetetlen a páciensek elégedettsége és hosszú távú lojalitása mellett a felkeresések során is. Az elégedett páciensek szívesen ajánlják tovább a fogorvost és a rendelőt, ami segít a fogászati turizmus tortájából még nagyobb szeletet harapni. Ezen kívül, mint arról korábbi cikkünkben már írtunk, a szorongás csökkentéséhez is hozzájárul, ha bizalommal keresik fel Önt.

A hivatalos szabályozás is ezt erősíti

2007-ben a CED (Council of European Dentits) úgy döntött, hogy a pácienseknek jogukban áll saját maguknak megválasztani a kezelőorvost a fogászat terén is, figyelembe véve, hogy az biztosítja számára az autonómiát, szabad választási lehetőséget és tiszteletben tartja a méltóságot. Ennek ellenére számos olyan marketing eszköz és praktika létezik, melyek segítségével meggyőzhetők a külföldi páciensek, hogy a mi fogászati rendelőnk szolgáltatásit válasszák. 

Ebben pedig szívesen leszünk partnerei. Keressen fel minket és egyedi marketing megoldásainkkal, az Önnel kialakított együttműködéssel futószalagon szállítjuk Önnek a külföldi pácienseket!

    Írjon emailt még ma, hogy közösen megalkothassuk új, még hatékonyabb marketing stratégiáját a fogászati ellátás területén.

    A cikk írása során felhasznált források: 

    • Conti, A., Delbon, P., Laffranchi, L., & Paganelli, C. (2014). What about the dentist—patient relationship in dental tourism? Journal of Medical Ethics, 40(3), 209–210. http://www.jstor.org/stable/43282959
    • Bda.org. (2019). Dental tourism: Patients need to know the risks. [online] Available at: https://bda.org/news-centre/latest-news-articles/Pages/dental-tourism-patients-need-to-know-the-risks-.aspx 
    • Meza Dental Care (2021). 4 Things to Consider when Choosing a Clinic for Dental Tourism. [online] Meza Dental Care. Available at: https://mezadentalcare.com/dental-tourism/4-things-consider-choosing-clinic-dental-tourism/