Hogyan teljesít a hirdetés, ha nem ember készíti a tartalmát?
Kutatónk tesztelt, mutatjuk az eredményeket!
e-BIONIKA Hírek
Más vizeken
Elsőre talán már azt is nehéz lehet megállapítani, hogy melyik tartalmat készítette szakember és melyiket a mesterséges intelligencia.
A terep most kicsit távolabb áll a fogászattól, olyan területet került kiválasztásra, ahol a képi megjelenés legalább annyira fontos, mint a szöveg: Esküvői fotót és videót kínál a hirdetés!

A teljesség igénye nélkül elsőként bemutatunk Önnek néhány hirdetési előnézetet. A képek egy része ismerős lehet előző cikkünkből, ahol a mesterséges Intelligencia tartalomkészítő szerepét vizsgáltuk.
Hirdetési előnézetek: Mesterséges Intelligencia és szakember által készítve:
Hirdetési beállítások
A hirdetések a Google Ads rendszerében kerültek létrehozásra és lényegében teljes egészében ugyan azzal a beállítással rendelkeztek:
- A megjelenítési forma Display hirdetés, azaz szerte a weben megjelenik a keresési hirdetéssel szemben.
- Az alábbi szegmens került kiválasztásra mindkét hirdetés esetén:
- Demográfiai adatok: 25-44 év közötti nők,
- Geográfiai adatok: Magyarországi lakos,
- Érdeklődési és magatartási: Hamarosan házasodik.
- Valamennyi hirdetés optimalizálása kiváló, megegyezett megadott képek és szövegek száma.
- A hirdetésben megadott céloldal is azonos volt, ez sem okozhatott eltéréseket az eredményben.
Eredmények:
A kutató egy hetes periódusban napi előre meghatározott költségkerettel futtatta a hirdetést és az eredmények a következők lettek:
A Mesterséges Intelligencia által készített tartalom teljesítménye:

A szakember által készített tartalom teljesítménye:

Mit is látunk a képen?
A két hirdetés költsége Forintra pontosan megegyezett és lényegi eltéréseket nem mutattak. A kattintások száma a mesterséges intelligencia esetén 95-öt, a szakember esetén 103-at ért el. Ebből a kis eltérésből egyértelmű következtetést nehezen lehetne levonni, azonban a hirdetések magasabb költségkerett mellett számottevő különbséggel rendelkeznének.
Szakértők szerint a Google Display kattintásonkénti ára 26-182 Forint között mozog, így mindkét hirdetés a viszonylag alacsony költségkategóriába sorolható.
Az eredmények számunkra meglepetést okoztak, a Ön hogyan vélekedik?
Kérdések a jövőre:
Amennyiben a Mesterséges Intelligencia lényegi különbség nélkül teljesít például a hirdetési rendszerekben is:
- Szükség lesz-e a szövegírókra?
- Szükség lesz-e a kreatív munkatársakra?
- Szükség lesz-e a menedzser alá tartozó munkavállalókra, vagy helyettesíti ezeket a Mesterséges Intelligencia kvázi végtelen kreativitása és 24 órás rendelkezésre állása?
Ebben mi nem foglalnánk állást, de örömmel várjuk az Ön gondolatait!
BIONIKA tréning – igényfelmérő
Szeretne még jobb lenni a szakmában?
A BIONIKA tréningekkel ez is lehetséges!
Töltse ki igényfelmérő kérdőívünket még ma:
Hamarosan újabb cikkel érkezünk!